Skip navigation MENU

Wat is de CrossFit methode?

De CrossFit methode is als volgt opgebouwd:

  • Voeding, legt de basis voor fitness en gezondheid.
  • Uithoudingsvermogentraining, bouwt aan de verbetering in elk van de drie metabole wegen. Te beginnen met aërobe, dan melkzuur en vervolgens phosphocreatine. Dit zijn de wegen die jouw lichaam heeft om energie te verkrijgen.
  • Turnen, zorgt voor de verbetering van de lichaamscontrole en het bereik van een beweging.
  • Weightlifting en gooien, zorgt voor de ontwikkeling van spiermassa en het verbeteren van functionele (dagelijkse) bewegingen.
  • Sport, naast CrossFit doen veel deelnemers ook aan een andere sport in competitieve sfeer. Deze bieden meer gevarieerde bewegingen en vaardigheden.


Basisbewegingen:
Er zijn 3 fundamenten die verplicht zijn voor iedereen die komt trainen bij ons. Deze 3 fundamenten bestaan uit 9 basisbewegingen die essentieel zijn voor elke CrossFit Workout. De 3 fundamenten zullen afwisselend als warming-up dienen voor elke training.

Ook zullen deze 9 basisbewegingen van CrossFit apart aangeboden worden om een perfecte techniek te krijgen.

Fundament 1:

  • Squat
  • Front Squat
  • Overhead Squat (OHS)

Fundament 2:

  • Shoulder Press
  • Push Press
  • Push Jerk

Fundament 3:

  • Deadlift
  • Sumo Deadlift High Pull (SDHP)
  • Medicineball clean